RETUR OCH ÅTERBETALNINGSPOLICY

Vi på Sockstar.se strävar efter att säkerställa att du är nöjd med ditt köp av våra strumpor. Om du mot förmodan är missnöjd med din beställning, har vi en returpolicy för att underlätta returer och återbetalningar. Läs igenom följande riktlinjer för att förstå vår returpolicy:

  • Felaktiga eller skadade varor
    Om de varor du mottagit är felaktiga eller skadade, vänligen kontakta oss så snart som möjligt efter mottagandet av din beställning. Vi kommer att göra vårt bästa för att rätta till situationen genom att antingen ersätta de skadade varorna eller erbjuda en återbetalning.
  • Ånger inom ångerfristen

    Om du ångrar ditt köp har du enligt svensk lag rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar från det att du mottagit din order. För att utnyttja din ångerrätt, vänligen kontakta oss snarast möjligt. Du kan göra detta genom att skicka ett meddelande till vår kundtjänst via de kontaktuppgifter som finns på vår webbplats.

    Vid retur av varor är det viktigt att du packar varorna ordentligt och skickar tillbaka dem i samma skick som de mottogs. Kostnaden för returfrakten står du som kund för, om inte annat är avtalat. Återbetalning sker inom 14 dagar från det att vi mottagit och godkänt din retur.

    Vid reklamation av en felaktig eller defekt produkt, vänligen kontakta oss omedelbart efter att du upptäckt felet. Vi kommer då att instruera dig om hur du ska gå tillväga för att returnera produkten, och vi står för kostnaden för returfrakten. Om reklamationen godkänns, kommer vi att erbjuda dig en ny produkt, reparation eller full återbetalning beroende på vad som är möjligt och önskvärt.

    För mer information om hur du går tillväga vid retur eller reklamation, vänligen besök vår webbplats eller kontakta vår kundtjänst.

  • Returnerade varor
    Vid retur av varor måste de returneras i sitt ursprungliga skick, obrukade och i originalförpackning om möjligt. Vi förbehåller oss rätten att bedöma varornas skick innan en återbetalning kan beviljas.
  • Återbetalning av köpbelopp
    När vi mottagit de returnerade varorna och har bekräftat att de uppfyller våra returpolicyvillkor, kommer vi att behandla återbetalningen av köpbeloppet. Återbetalningen kommer att göras inom skälig tid och enligt den metod som användes vid köpet, om inget annat avtalats.
  • Returfrakt
    Kunden är ansvarig för eventuella kostnader för returfrakt om inte varorna är felaktiga eller skadade.
  • Kontakta oss
    För att initiera en retur, vänligen kontakta oss genom att använda kontaktinformationen som anges på vår webbplats. Vi kommer att assistera dig genom returprocessen och svara på eventuella frågor du måtte ha.